11. Záruka, reklamácie a servis
11.1 Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je pre
konkrétne prípady stanovená záručná doba iná, a plynie odo dňa prevzatia tovaru a
potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou.
11.2 Kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho, a to ihneď po
zistení závady.
11.3 Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje
vady, na ktoré sa vzťahuje záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
11.4 Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení
tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu, oprávnenému zástupcovi
predávajúceho spolu s dokladom o zaplatení, prípadne so záručným listom a stručným
popisom vady.
11.5 Právo na záruku zaniká v prípade, že k vade došlo mechanickým poškodením výrobku
spôsobeným kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, používaním tovaru v
podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými
vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru, zanedbaním starostlivosti o tovar, poškodením
tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo záruky sú
tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a uplynutím záručnej doby tovaru.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené
používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani
reklamovať.
11.6 Reklamovaný výrobok je nutné zaslať späť poštou (nie na dobierku), na našu adresu,
pokiaľ predávajúci neurčí inak.Odporúčam zásielku poslať doporučene. Adresa:
Mgr. Daniela Chomová, www.wexy.sk, Vranovská 83A Prešov, 08006.
11.7 Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie
tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v písomnej
podobe. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
11.8 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku
reklamačného konania (deň prijatia reklamovaného tovaru), v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní
odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch
možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie
ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie
má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový
tovar.
11.9 Práva kupujúceho pri uplatnení reklamácie:
11.9.1 Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne
odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je povinný chybu
bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže požadovať namiesto odstránenia
chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.
11.9.2 Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel,
má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).
11.9.3 V prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z
nich bráni v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie
peňazí. To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát
opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.
11.9.4 Reklamácia sa považuje za vybavenú - ak sa ukončí reklamačné konanie odovzdaním
opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením
primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej
odôvodnené zamietnutie.
11.9.5 Náklady spojené s dopravou reklamovaného tovaru späť predávajúcemu nesie vždy
kupujúci.
12. Postup reklamácie
Pri uplatňovaní reklamácie dodržujte nasledujúci postup:
12.1 Odporúčame, aby ste nám zaslali email na adresu info@wexy.sk,kde uvediete Vaše meno a telefonický kontakt, na
ktorom Vás zastihneme, názov výrobku, číslo faktúry a popis závady.
12.2 Do 24 hodín (v pracovné dni) Vám budú zaslané informácie o ďalšom postupe spolu s
adresou na zaslanie reklamovaného tovaru a Reklamačným formulárom.
12.3 Pošlite tovar na určenú adresu spolu s Reklamačným formulárom a kópiou faktúry. Ak
sa adresa dodania opraveného výrobku bude líšiť s adresou na faktúre je nutné uviesť
aktuálnu adresu a telefonický kontakt.